חיפוש

שיטות לטיפול ברירית רחם דקה

בעיה מולדת, הריון לא תקין, התערבות ניתוחית או גרידה עקב הפלה – כל אלו הן סיבות למצב בו רירית הרחם דקה מהנורמה.

ידוע כי נשים בעלות רירית רחם דקה עלולות להתקשות בפריון ובקליטת הריון. איך ניתן לטפל ברירית רחם דקה כך שתסייע בקליטת הביצית ותוביל להריון תקין? לפניכם השיטות לטיפולי פוריות בקרב נשים בעלות רירית רחם דקה מהרגיל.

הקשר המובהק בין עובי רירית הרחם לקליטת ההריון

 

ראשית נלמד על תהליך התעבות רירית הרחם:

בקרב נשים בגיל הפריון עם תחילתו של דימום הווסת החודשי בו נושרת רקמת הרחם הפנימית (רירית הרחם) מתחילה רקמה זו להתעבות מחדש.

בהשפעת הורמון האסטרוגן ממשיכה הריבית להתעבות במשך החלק הראשון של המחזור החודשי בו מתפתח בשחלה זקיק עד לזמן הביוץ בו חורגת הביצית מתוך הזקיק.

כעת, בזמן הביוץ ההורמון הדומיננטי הוא הפרוגסטרון שהינו הורמון בעל השפעה על עליה ברמת הצפיפות והאחידות של רירית הרחם.

שכבת הרירית המעובה מאפשרת את השתרשות העובר לאחר תהליך הביוץ ולאחר הפריית הביצית. בנוסף, עיבוי רירית הרחם מספק את הזנת העובר באופן תקין כדי לאפשר את התפתחותו.

עובי רירית מינימלי להשתרשות תקינה של העובר ברחם הינו 7 מ"מ כאשר רירית בעובי 9 מ"מ ומעלה מעניקה סיכוי גבוה ביותר לקליטת ההריון. רירית רחם דקה כמו גם שחלות פוליציסטיות עלולות לגרום לקושי בקליטת ההריון ואי פוריות.

 

מהן שיטות הטיפול ברירית רחם דקה?

טיפול כירורגי

במידה והסיבה לתופעה הינה בעיות מבניות ברחם. הטיפול הכירורגי יתקן מצבי מחיצות והידבקויות ברחם.

 

טיפול באמצעות אספירין

דילול דם כגורם להפחתת לחץ החמצן ברירית הרחם עשוי לפעול לקליטת העובר ברחם.

 

טיפול בפנטוקסיפילין

טיפול תרופתי זה מפחית את צמיגות הדם ובכך משפר את זרימתו. תרופה זו יעילה אף יותר מאספירין אך לא הוכחה כבטוחה לשימוש בהריון. בנוסף, שימוש בתרופה עלול לגרום לתופעות לוואי כמו: כאבי ראש, טשטוש, תעוקת חזה, גזים, בחילות, דפיקות לב מואצות ועוד.

 

טיפול באמצעות עירויי דם חוזרים בשילוב G-CSF לרקמת רירית הרחם

טיפול זה מגייס תאי אב באזורי הרירית שנפגעו וניתן במסגרת טיפולים להפריה מלאכותית. טיפול חדשני עדיין אינו מוגדר כטיפול אפקטיבי באופן חד משמעי. חשוב לציין כי שיטת טיפול זו ניתנת רק בשילוב עם טיפולים להפריה חוץ גופית.

 

טיפול בסילדנפיל

במקרים של חסימת אספקת דם לרחם כתוצאה מנזקי ניתוחים רחמיים מומלץ לטפל תרופתית באמצעות סילדנפיל המבוסס על בוויאגרה – חומר המסייע להרחבת כלי דם ברחם וברירית הרחם.

 

רפואה סינית כדרך טיפול טבעית ברירית רחם דקה

כחלק מעולם טיפול המושתת על העקרון ההוליסטי מציעה הרפואה הסינית דרכי טיפול טבעיות לשיפור תפקוד מערכת הפריון והרחם המושפעת מאיכות זרימת הדם בגוף. ניתן לשלב טיפול קונבנציונאלי בשיטת טיפול סינית לשיפור הפוריות במצבי רירית דקה תוך שמירה על בריאות שאר מערכות הגוף ובריאות הנפש של האישה.

תינוק

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »