חיפוש

איך לתת שירות עצמאי ללא בירוקרטיות

עסק עצמאי הוא עסק שצריך להיות פעיל ולהוציא חשבוניות לשירותים אותם הוא מספק.

את החשבוניות צריך לאסוף, לדווח לרשויות המס על ההכנסות, ולשלם את המיסים כנדרש.

כל ההתנהלות כזו מלווה בבירוקרטיה רבה.

המאמר יפרט כיצד לתת שירות ללא בירוקרטיה.

 

עצמאי לפי החוק

כל עצמאי חייב לנהל ספרים בהם רשומות החשבוניות שהנפיק וההוצאות עליהם הוא מבקש הכרה במס. מעבר לך הוא מחויב להפריש אחוזים מסוימים מהכנסותיו לפנסיה ולשלם לביטוח הלאומי. ההתנהלות מול מס הכנסה מלווה במילוי טפסים, הצהרות הון, פתיחת תיק והגשת דוחות חודשיים ושנתיים. ההתנהלות מול ביטוח לאומי גם היא מלווה בבירוקרטיה ולכן עצמאים פונים לרואי חשבון או יועצי מס ומשלמים להם עבור ניהול התיקים. גם אם אדם עובד כשכיר אך עבד באופן זמני כעצמאי הוא מחויב על פי חוק להגיש חשבוניות ולדווח לרשויות. כדי לחסוך את הטיפול של רואה החשבון או יועץ המס ולהפחית משמעותית את עומס הבירוקרטיה, ניתן להמשיך ולתפקד כעצמאי ובמקביל להיות שכיר לעצמך.

 

איך עושים את זה?

יוצרים קשר עם חברה כמו בית לעצמאי ונותנים להם להנפיק את החשבוניות ולהוציא עבורך תלוש כשכיר. התלוש יהיה קבוע ולכל יתר הבירוקרטיה תדאג החברה בעלות נמוכה. כך כל רווח שיוותר לאחר הנפקת התלוש ייחסך ויהיה זמין עבורך. השיטה הזו מקובלת בחוק ונמצאת כיעילה כאשר רוצים לנהל עסק בצורה רווחית ופרקטית. השיטה מתאימה לכל מי שאינו רוצה להתעסק עם בירוקרטיה ולשלם יותר כסף לרואה חשבון ולביטוח הלאומי. כך אין צורך לפתוח תיק במס הכנסה וניתן להתמקד רק בניהול העסק.

 

השלבים לניהול העסק ללא בירוקרטיה

בשלב ראשון ניתן למלא טופס הרשמה באינטרנט לחברה המפיקה תלושים או ליצור עימה קשר טלפוני. החברה תוודא שהטופס תקין ותאשר את הנפקת התלושים. באמצעות מערכת ממוחשבת ניתן לקבל בכל חודש תלוש לאחר ניקוי עמלה של 2.5% + מע"מ ולחסוך כסף. יתרה מכך, אם לא עובדים – לא משלמים את העמלה. עצמאים מסוגלים בחודש אחד להפיק רווחים יפים ובחודש אחר לא להנפיק חשבוניות בשל חוסר עבודה. במקרים כאלו הנפקת תלוש מחברה חיצונית יכול להועיל כיוון שלא משלמים עליו את העמלה. בנוסף חוסכים 2% על מס המעסיק לביטוח הלאומי, חוסכים את התשלום לרואה החשבון או ליועץ המס, לא מתעסקים עם בירוקרטיה מייאשת ונהנים מתשלום חודשי קבוע כמו שמקבל אדם שכיר.

 

האם זה מתאים גם לעוסק פטור?

גם עוסק פטור צריך לנהל ספרים ולהחזיק בקבלות אותן הוא מנפיק עבור שירותיו. עליו לתעד את כל ההוצאות למעט כל מה שקשור למע"מ. להבדיל מעוסק מורשה, הוא אינו יכול לעבור את רף ה-100 אלף ₪ בשנה מעצם זה שאינו משלם מע"מ. כדי לנהל באופן תקין את העסק הפטור ולקבל משכורת קבועה, מומלץ לפנות לחברה המתמחה בכך.

 

קופת חיסכון וכספים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא