חיפוש

עד מתי אני אמור להגיש תביעה על רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית יכולה להתרחש בשל מגוון סיבות ומקרים שונים, כאשר הפיצויים הכספיים בגינה יכולים להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים ואף יותר. במידה וחוויתם רשלנות רפואית ואתם מעוניינים להגיש תביעה בהתאם, כדאי שתדעו עד מתי ניתן יהיה להגיש את תביעת הרשלנות הרפואית

 

רשלנות רפואית – מתי היא מתרחשת?

כמעט כל פנייה לקבלת טיפול רפואי מלווה בחשש מסוים מפני הפרוצדורה הרפואית בכלל והצלחת הטיפול עצמו בפרט, כשאנחנו נותנים אמון מיוחד באנשי הצוות הרפואי, החל מהאחות וכלה ברופאים ומצפים לקבלת הטיפול המקצועי ביותר.

אך לצערנו, לעיתים אנחנו נתקלים גם במקרים של רשלנות רפואית, היכולים להתרחש על ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי ובכל שלב של הטיפול, החל מאבחון מאוחר ו/או שגוי וכלה בטיפול לא מקצועי שגרם לנזקים ולעוגמת נפש.

 

מה עושים במקרה של רשלנות רפואית?

בכל מקרה בו נראה כי נחשפתם למקרה של רשלנות רפואית, הרי שעומדת לכם הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגורם האחראי, כאשר ברוב הפעמים יהיה מדובר בתביעה כנגד המוסד הרפואי עצמו, בו התבצע מקרה הרשלנות הרפואית.

מלבד הוכחת הנזק עצמו שנגרם, בתביעת רשלנות רפואית נדרש להוכיח את הקשר הסיבתי בין מקרה הרשלנות לבין הנזק שנגרם, כאשר בחלק ניכר מהמקרים, עלינו יהיה לקבל חוות דעת של גורם מומחה ולהיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, כדי לבסס מעל לכל ספק את עילת התביעה, באופן שיביא למקסום הפיצויים המגיעים לנו.

 

עד מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית?

אחד הנושאים המרכזיים שעלינו להתייחס אליהם בבואנו להגיש תביעת רשלנות רפואית הוא, תקופת ההתיישנות של התביעה, אשר עם פקיעתה, לא ניתן יהיה להגיש את התביעה ולתבוע את הפיצויים המגיעים לנו.

ככלל, ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית תוך 7 שנים מיום קרות מקרה הרשלנות, כאשר לכלל זה קיימים מספר חריגים, כמו במקרה של אי ידיעה, נזק שנגרם לקטין, הודאה בזכות ומקרים נוספים, בהם תקופת ההתיישנות יכולה להתארך מעל ל – 7 שנים.

 

תביעת רשלנות רפואית עם עו"ד רשלנות מקצועית

תקופת ההתיישנות, הצגת הראיות בצורה מקצועית והוכחת הקשר הסיבתי, הם רק חלק קטן מהמקרים בגינם לא נקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו ולפיכך, בכל תביעת רשלנות רפואית חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, באופן שנוכל לבסס היטב את עילת התביעה ולמקסם את סיכויי הצלחתה וגובה הפיצויים.

 

לסיכום

אחד האלמנטים החשובים שעלינו לשים לב אליהם כאשר אנחנו מתכוונים להגיש תביעת רשלנות רפואית הוא, תקופת ההתיישנות העומדת לרוב על 7 שנים מיום קרות האירוע, למעט מקרים חריגים, בהם תקופת התיישנות יכולה להתארך אף מעבר לכך. כדי להגיש את התביעה בזמן ובאופן מיטבי, ההמלצה הרווחת היא, להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי בתחום.

רשלנות רפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »