חיפוש

תביעת חבות מעסקים – האם המקרה שלכם שווה את ההשקעה?

ככלל, במקומות עבודה חלה חובה על מעסיקים לדאוג לעובדיהם לתנאי עבודה בטיחותיים ולפיכך, על כל מעסיק להעניק הסברים ותדריכים לעובדים, בנוגע לבטיחות בעבודה.

בתחום חבות מעסיקים מדובר בתביעות נזיקין אשר נגרמו לעובדים, במסגרת מילוי תפקידם בעבודה. יש לציין, כי פגיעה, מחלה או כל נזק גופני מסוים, אשר נגרם לעובד במסגרת מילוי תפקידו בעבודה, אינו מטיל חבות על מעסיקו באופן אוטומטי.

בדומה לתביעות רשלנות אחרות, נדרש יהיה לבדוק האם המעסיק התרשל בנוגע לעובדו והאם הפגיעה שנגרמה לעובד הינה באשמתו (של המעסיק) ובאופן זה, ניתן יהיה לדעת אם העובד יהיה זכאי לקבלת פיצויים, בשל הנזקים שנגרמו לו.

 

אחריות מעסיק בנוגע לעובד שלו

לפי הדין, אחריות המעסיק כלפי העובד שלו, בנוגע לתחום הנזיקין, מסווגת לשניים:

  1. אחריות מושגית – מדברת על האחריות שבין שני הצדדים, באופן כללי.
  2. אחריות קונקרטית – מדברת על האחריות של צד אחד כלפי הצד השני בנושא מסוים.

משמעות הדבר, שהחוק מכיר באחריות המושגית של מעסיק כלפי עובד והשאלה שבה יש לעסוק באופן פרטני הינה שאלה האחריות הקונקרטית של המעסיק כלפי העובד שלו.

על אף שתביעות שונות של רשלנות נגד מעסיקים דומות במהותן לתביעות רשלנות אחרות (תביעות רשלנות המתנהלות בכל מסגרת אחרת ולא רק נגד מעסיקים), לפי החוק, ישנם כמה כללים שמטרתם להיטיב עם העובדים. הסיבה לכך נעוצה בהבנה של בתי המשפט, שאדם עשוי להתקשות להתמודד מול מעסיקו, בבואו לדרוש ממנו סביבת עבודה בטוחה או במידה ויסרב לבצע עבודה לא בטיחותית.

 

פוליסת אחריות מעסיקים

"אחריות מעסיקים" היא פוליסה אשר מעניקה לבית עסק כיסויים במידה ועובדי העסק יגישו תביעת נזיקין כנגד מעסיקם, בשל חבלה או מחלת מקצוע שנגרמה להם במסגרת עבודתם. הכיסוי שניתן ע"י פוליסה זו בד"כ גבוה מסכום הפיצויים הניתנים ע"י הביטוח הלאומי. בנוסף לכך, פוליסה זו גם מכסה הוצאות של הגנה משפטית שנוצרו עקב תביעות מסוג זה.

 

הכיסוי הביטוחי

פוליסת חבות מעבידים מקנה למעסיקים כיסוי של הוצאות משפטיות ובנוסף גם כיסוי בגין הפיצויים שהם יידרשו להעניק לעובד, במידה ובית המשפט יפסוק זאת. לרוב, הכיסויים בפוליסת חבות מעסיקים הינם אחידים ועשויים להגיע ל כ 1,500,000$ או 5,000,000$ לכיסוי עובד יחיד.

 

לסיכום

חלה חובת על כל מעסיק לעמוד בכללי בטיחות המותווים בחוק, בכדי לדאוג לסביבת עבודה בטוחה עבור העובדים. במצב בו עובד עובר תאונה, במסגרת מילוי תפקידו בעבודה, הוא עשוי להגיש תביעת חבות כנגד מעסיקו בדרישה לקבלת פיצויי נזיקין, בגין הנזק שנגרם לו

מתפקידו של בית המשפט לוודא כי התנהלות המעביד הינה תקינה וכי הוא נוקט באמצעי זהירות, , במסגרת העסקת העובדים, בכדי למנוע תאונות עבודה. במידה ונקבע ע"י בית המשפט כי מעסיק לא התנהל באופן בטיחותי ובהתאם למה שנדרש, יהיה עליו לשלם פיצויים לעובד, בגין נזקי התאונה שהתרחשה.

לקבלת פירוט בנושא, תוכלו לקרוא מידע נוסף באתר – fclaw.co.il.

 

פסיקה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »