חיפוש

תמלול הקלטה לעסקים – איך זה חוסך לך עלויות

מנהלי משרדים ובעלי עסקים מתחומים שונים, עלולים למצוא את עצמם לעיתים, זקוקים לתמלול הקלטה מקצועי.
מדובר בחלק מהמקרים בהקלטות מורכבות, שכוללות מספר רב של משתתפים או בתנאי הקלטה שקשים להבנה ולתמלול.
יש מי מהם שבוחרים לבצע את התמלול באופן עצמאי, בעצמם או על ידי מי מהעובדים. בזמן שיש מי שבוחרים להעביר את ההקלטה למכון שמתמחה בתמלול. יצאנו לבדוק איך תמלול של הקלטה לעסקים במכון יכול לחסוך בעלויות וחזרנו עם הממצאים הבאים:

 

חסכון בזמן העבודה

המשפט המוכר אומר שזמן שווה כסף. זה בדיוק העניין כאן. אם בחרתם לערוך תמלול בעצמכם או שמסרתם את האחריות לאחד מהעובדים שלכם, אתם צפויים לבזבז זמן יקר. ייתכן שאתם סבורים שבכך שאתם מבצעים תמלול באופן עצמאי, אתם חוסכים הרבה כסף. אבל זה לא נכון. אתם מבזבזים זמן יקר (ששווה לכם הרבה כסף). הדבר צפוי לבוא לידי ביטוי באחד או יותר מהתרחישים הבאים:

 

  1. הזמן שתשקיעו בתמלול יעלה לכם יותר מתמלול במכון מקצועי

לא מעט אנשים חושבים שתמלול זו עבודה קלה. פשוט יושבים, רגל על רגל בבית קפה או במשרד ומבצעים תמלול הקלטה בקלות. אבל האמת היא, שאין מדובר בעבודה קלה כלל (מניסיון).
אחרי 4-5 דקות של תמלול, אתם צפויים להבין זאת בעצמכם. הקצב שלכם איטי מאוד וככל שממשיכים בתמלול, יש הרגשה שסיום ההקלטה הולך ומתרחק מכם.
סביר להניח שתחשבו שייקח לכם אולי שעה לערוך תמלול של הקלטה קצרה, אבל בסופו של דבר, אתם צפויים לגלות שטעיתם.
יכול להיות שאתם מתמקדים ביכולת שלכם להקליד מהר (ואתם לא לבד). אבל אין זה מספיק. אנחנו יכולים לומר לכם מניסיון אישי, שלא מעט פעמים, התעסקנו בעיקר בהרצת השיחה קדימה כי ידענו שיש לנו את האפשרות לכתוב מהר. אבל קצב השיחה המשתנה של המוקלטים גרם לנו לעצור לעיתים קרובות, לחזור לאחור ולהמשיך שוב.
לסיכום תרחיש זה, כדאי שתיקחו בחשבון שעריכת תמלול באופן עצמאי תעלה לכם בזמן עבודה יקר. כך שעדיף לכם להשקיע במכון תמלול מוכר כמו דר לוגי ולאפשר לעצמכם לעבוד כרגיל.

 

  1. סביר להניח שתגלו בהמשך שהתמלול שלכם לא מדויק

בלא מעט מהמקרים, מתגלה שהתמלול לא מדויק מספיק. ככה זה בתמלול שנערך שלא על ידי מומחים בתחום, בשלב מסוים המוח כבר מותש, הידיים רוצות מנוחה והעיניים לא מסוגלות לראות יותר מסך.
במידה והחלטתם להמשיך ולכתוב למרות הקושי, אתם צפויים לגלות שמילים שנשמעו לכם לא ברורות קיבלו "ליטוש", העיקר שתוכלו לסיים את התמלול.
לסיכום תרחיש זה, אתם יכולים להפסיק את שטף הכתיבה במצבים שכאלו, אבל הדבר לא מבטיח לכם עדיין שהתמלול שלכם יהיה מדויק.

לסיום, ניתן לומר שתמלול הקלטה לעסקים דרך מכון תמלול מקצועי, יחסוך לכם לא מעט כאב ראש, זמן וכמובן שגם כסף.

תמלול הקלטה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא