חיפוש

מה הוא משפך שיווק ואיך הוא יכול לתרום לעסק?

כיום, שיווק הפך לאיבר חיוני בגוף של כל עסק. הטכנולוגיה המתקדמת והתרבות הצרכנות המשתנה, הגדילו משמעותים את הצורך בשיטות שיווק ממוחשבות וחכמות. בעידן שבו כמעט כל הקניות מתבצעות באינטרנט, אחת מהשיטות המובילות הינה המשפך השיווקי – המשפך מאפשר למשווק להכווין את המודעות של הצרכן לפעולת רכישה בצורה היעילה ביותר. אז מהו בעצם משפך שיווקי, ואיך הוא יכול לתרום לעסק שלך?

 

הקדמה

המשפך השיווקי הוא למעשה דיאגרמה שמתארת את התהליך שבו לקוח פוטנציאלי הופך מלקוח פוטנציאלי ללקוח ממשי משלם. התהליך מתחיל משלב של הכרה, בו הלקוח הפוטנציאלי נחשף לראשונה למוצר או לשירות. ולבסוף , כאשר הוא מרוצה מהמידע שהוצג לו, הוא מחליט לרכוש.

המשפך מתאר את כלל השלבים הללו בצורה מחושבת, ומאפשר למשווק לעקוב אחרי הלקוח בכל שלב ושלב. לקריאה נוספת וייעוץ מקצועי –  Yazame – ארכיטקטורת שיווק בדיגיטל.

מה הוא משפך שיווק ואיך הוא יכול לתרום לעסק?

מהו משפך שיווקי

משפך שיווקי הוא מונח שמתאר את התהליך שבו לקוחות פוטנציאליים מגלים את המותג שלך (ראש המשפך), מתחילים להתעניין במוצרים או שירותים שלך (מרכז המשפך), ואז, כשהם מרוצים מהמידע שהוצג להם, הם מבצעים רכישה (תחתית המשפך). כל שלב במשפך מייצג שלב מסוים בתהליך הקניה, והמשווק מכווין את המודעות שלו לפי שלב זה.

 

כיצד המשפך השיווקי יכול לתרום לעסק שלך

המשפך השיווקי מאפשר לך להבין את התהליך שלקוחות פוטנציאליים עוברים ב"מסעם" מלקוחות פוטנציאלים ללקוחות משלמים וחוזרים. באמצעות המשפך, אתה יכול למקד את מאמציך בשלבים הנכונים, לחסוך בזמן ומשאבים, ולשפר את קצב ההמרה של לקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים. בנוסף, המשפך מאפשר לך למדוד את הצלחה של הפעולות שלך ולבחון איזה מהן הכי יעילות, ואיזה מהן פחות.

מה הוא משפך שיווק ואיך הוא יכול לתרום לעסק?

דוגמה למשפך שיווקי

בואו נדמיין חברה שמוכרת קורסי בישול אונליין. בראש המשפך, החברה מפרסמת מודעות בפייסבוק שמדברות על הקורס. במרכז המשפך, החברה מציעה מסלול מודרך חינמי באמצעות דוא"ל. בתחתית המשפך, החברה מציעה למי שעבר את המסלול לרכוש את הקורס המלא במחיר מוזל. המשפך מאפשר לחברה להכווין את המודעות אליה בצורה יעילה, להתמקד בלקוחות שמעוניינים באמת, ולמדוד את הצלחת השיווק שלה.

 

חשוב לזכור

אף על פי שהמשפך השיווקי הוא כלי מצוין, חשוב לזכור שהוא לא מחליף את התהליך האישי של התמיכה ללקוח. אסטרטגיות שיווק מתקדמות, כמו משפכים, אינן מחליפות את האינטראקציה האנושית – ההפך הוא הנכון. הן יכולות לשמש ככלים שמשלימים ומחזקים את העבודה שלך, ודורשות מתן יחס אישי מדוייק ומותאם יותר ללקוחותיך.

 

סיכום

כפי שציינו במאמר זה, המשפך השיווקי הוא כלי שיווקי חזק שיכול לעזור לך להכווין את מאמצי השיווק שלך, לשפר את שיעור ההמרה שלך, להגדיל את הכנסות העסק שלך ועוד. עם זאת, אל תשכח – השיווק הוא תהליך ממושך שדורש בדיקה ותיקון מתמידים. המשפך השיווקי הוא רק כלי אחד מתוך ערכה שלם של כלים העומדים לרשותך.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא