3 שיטות להקלה על כאבי הגב ביום העבודה הבא שלך

לפעמים קל לפספס את כאבי הגב העליון, דווקא כי הם כל כך נפוצים. היות ורובנו חווים אותם במתכונת יחסית קבועה, אנחנו כבר לא שמים אליהם לב, והם הופכים להיות חלק מהשגרה עד ליום בו זה נהיה בלתי נסבל. לכן, חשוב להקשיב לגוף שלנו, לזהות את הסימנים ולדאוג לשפר את כל מה שניתן, על מנת לא לפגוע בעצמנו. אבל איך?

כאבי גב עליון הם כאמור מאד נפוצים, אבל חשוב לדעת שלרוב מדובר בכאבים שאינם מאותתים על בעיה קשה וכרונית, אלא דווקא על התנהגות לא בריאה לגוף. לכן, אם נרצה למגר את התופעה הזו חשוב ללמוד כיצד לזהות כאבי גב שנובעים מסיבות אלו וכיצד למנוע אותם. כמו כן, חשוב לציין שאם אנו שמים לב שמדובר במשהו שאנחנו לא מצליחים להשתלט עליו, תמיד מומלץ לגשת לייעוץ רפואי.

 

למה יש לנו כאבי גב עליון

כאבים בגב עליון כאמור נובעים מבעיות שאינן בלתי פתירות. גב עליון מתחיל מאזור הצוואר ועד גבול השכמות והכאבים בו נובעים מפעילות מעטה מדי, או לחילופין מאמץ יתר. משמע, בשני המקרים מתקיים ניוון השריר, עקב אי הפעלתו כלל ועקב ישיבה שאינה תקינה ובריאה, או עקב הפעלת יתר שמביאה לכדיי פציעה.

כמו כן, יכולות להתפתח דלקות, או יכולות להתרחש תאונות שונות שיביאו לכדיי נזק מהותי באזור הגב העליון. בכל מקרה ומקרה, כאשר מדובר בסופו של דבר בפעולות שלנו, נוכל להשכיל וללמוד כיצד למנוע נזקים מיותרים וכיצד להקל על הכאבים עד לכדיי טיפול מונע לטווח הרחוק.

 

שיטות להקלה בכאב

1. מתיחות ותרגילים

על מנת למנוע ניוון של השרירים שלנו אחרי ישיבה ממושכת מול מסך המחשב בעבודה, או אחרי כל סוג של פעילות ספורטיבית, חשוב לבצע מתיחות. את המתיחות גם מומלץ לבצע לפני ותוך כדיי הפעולה, ובעיקר אם אנחנו רק יושבים. בהתאם לכאב, ניתן לבצע תרגילים בעמידה או בישיבה.

 

2. טיפול תרופתי

אם דלקת באזור הגב העליון מביאה לכדיי כאבים, ניתן לקחת תרופות להקלה, עם מרשם או בלי. אבל, חשוב לציין שמדובר רק בטיפול נקודתי ובעצם הוא לא פותר את הבעיה, אלא רק מהווה מעין פלסטר. לכן, במקרה של דלקת חשוב במקביל לפנות אל ייעוץ רפואי.

 

3. טיפול מקצועי

לצד הטיפול התרופתי וכמובן לצד התרגילים החשובים שנבצע ביום יום, מומלץ לגשת לטיפולים אצל פיזיותרפיסטים, או לדיקור, על מנת להשכיל על הבעיה ולקבל טיפול ממוקד וטבעי יותר.

 

לסיכום

כאבים בגב העליון הם מאד נפוצים ונגרמים לרוב עקב ישיבה לא נכונה מול מסכים, ישיבה ממושכת ושפופה, או פעילות יתר. על מנת לטפל בהם מומלץ לבצע מתיחות ספציפיות, לגשת לטיפול מקצועי, ובמידת הצורך לקחת משככי כאבים להקלה.

כאב גב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
באותו נושא
גֵרִיאַטרִי
מה תפקידו של יועץ גריאטרי

כולנו, במקודם או במאוחר, נמצא את עצמנו במשרדו של יועץ גריאטרי ואפילו אם אנחנו עדיין רחוקים מאוד מהגיל שבו נזדקק למומחה מהסוג הזה. אולי כבר

קרא עוד »