חיפוש
חיפוש

רוצים עובדים מרוצים יותר? אלו הם 5 דרכים להעלאת המוטיבציה ותחושת השייכות

מקומות עבודה רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם קושי למצוא עובדים טובים ולשמור אותם אצלם במשך זמן רב. כפי שעסקים צריכים לדעת כיצד לשמר לקוחות, כך הם צריכים לדעת כיצד לשמר עובדים. על מנת שלא יגיעו למצב בו התחלופה תהיה גבוהה ולעיתים תכופות. בשביל למנוע זאת, עליהם להכיר דרכים כיצד לעלות מוטיבציה אצל העובדים וליצור אצלם תחושת שייכות והזדהות.

 

למה חשוב שהעובדים יהיו מרוצים?

עובד מרוצה הוא עובד שעושה את עבודתו בכיף ובהנאה, מגלה נאמנות למקום העבודה ומוכן לתת יותר גם אם זה אומר שהוא נאלץ לוותר על דברים מסוימים. עובד שנהנה ממקום העבודה, בכל אספקט ומרגיש שהוא מתוגמל כראוי, ירצה להחזיר למקום העבודה בצורה דומה. הוא לא יהיה מוכן לוותר על כל זה, אפילו אם במקומות אחרים יציעו לו יותר.

בסופו של דבר, מקומות עבודה בנויים מאנשים וכולנו רוצים לקבל תגמול על מה שאנחנו עושים וליהנות מיחס טוב, חיובי, מהסביבה שלנו. אם אנחנו מבלים במקום עבודה שעות ארוכות, המטרה שלנו היא ליהנות מהשהות ולהפיק תועלת מרבית מהחוויה. באופן שיגרום לנו לרצות ולחזור לשם למחרת.

עובד מרוצה מייצר תפוקה גבוהה, תורם לסביבת העבודה, מונע את הצורך לחפש עובדים אחרים במקומו ומייצר רציפות ועקביות בתהליך. היתרונות שהם מייצרים עצומים ויכולים להשפיע בכל אספקט על בית העסק.

 

5 דרכים כיצד לייצר עובדים מרוצים

ישנן דרכים שונות כיצד לייצר עובדים עם מוטיבציה גבוהה, תחושת שייכות והזדהות ולהיות מרוצים בעבודתם ומהסטטוס שלהם. אחת הדרכים לדעת כיצד לגרום לעובדים להיות מרוצים, היא לעבוד עם פלטפורמות וכלים של היי בוב. חברות רבות, בישראל ובמדינות אחרות עובדים עם פלטפורמות אלו ועובדים שלהם נהנים מהן.

דרך ראשונה, הקשבה לעובדים. לשוחח איתם לעיתים תכופות, לשמוע מה מפריע להם, מה קשה להם, איך אפשר לשפר את התנאים של כלל העובדים ושל העובד הספציפי. גם אם אין אפשרות כזו, יהיה חשוב להקשיב, להתעניין ולעשות מאמץ.

דרך שנייה, תגמול ראוי. לא רק על פי השכר שנקבע בהסכם העבודה אלא מעבר לכך. חשוב שהעובד ירגיש מתוגמל וידע שהמעסיק מעריך אותו.

דרך שלישית, פיתוח העובד. בשביל לייצר מוטיבציה ותחושת שייכות, יהיה נכון לשלוח את העובדים לקורסים, הכשרות, התמחויות, לימודים. כך הוא יקבל כלים נוספים, כך הוא יוכל להתפתח וזה יבוא לידי ביטוי בעסק עצמו.

דרך רביעית, צ'ופרים בזמן ומחוץ לשעות העבודה. טיולים, ארוחות, מסיבות, אירועי גיבוש ועוד. כל דבר שיכול לייצר הנאה ותחושת שייכות עם מקום העבודה.

דרך חמישית, דאגה לעובד מעבר לשעות העבודה. עובדים רוצים לקבל יחס טוב גם מחוץ לשעות העבודה. למשל, אם עובד חולה, אז שיחת טלפון, משלוח אוכל, דברים קטנים שיכולים לעשות טוב על הלב.

שכר לעובד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא