מודל העבודה ההיברידי הפך לפופולרי ונפוץ במיוחד החל משנת 2020, ולאחר מגפת הקורונה ישראלים רבים עדיין מעדיפים להמשיך לעבוד מהבית. מוקד טלפוני או עסק זקוק לאמצעים שיסייעו בידו להשאיר את כולם מחוברים, ומרכזיית ענן היא אמצעי מצוין לכך.
מהי מרכזיית ענן
מרכזיה בענן היא מערכת טלפונים וירטואלית, הדומה למרכזייה המסורתית. בשונה ממנה, למרכזיית ענן יש יתרונות חסכון ותחזוקה גדולים. היא מבטלת את הצורך בהשקעה בשרתי טלפון מקומיים, וניתן להגדירה במהירות. בנוסף, ניתן להגדיר מחדש קווי טלפון נוספים, יחד עם תפקידים וזרימת שיחות מהירה.
יתרונותיה של מרכזיית ענן
מרכזיית ענן מאפשרת תקשורת יעילה בין עובדים, מבלי למסור את מספרי הטלפון האישיים. בנוסף, הגבלת יכולות התקשור של העובדים מפספסת תכונות רבות המייעלות את הפעילות העסקית. מרכזיית ענן מאפשרת:
- הקלטת שיחות טלפון (לשם סיבות משפטיות או רגולטריות)
- ניתוב שיחות לפי מחלקות או לצורך שיפור מדדי המוקד הטלפוני, מה שמאפשר מענה לשיחות בצורה יעילה ואופטימלית
- קיצור זמני ההמתנה לשיחות, מה שמשמר לקוחות בטווח הקצר והארוך
- העברת שיחות אל קולגות שיכולות לפתור את הבעיה בצורה טובה יותר
- מספרי טלפון קליטים, המייצרים דרך אחידה ליצירת קשר עם העסק
- שילוב בין תוכנות שונות
מרכזיית ענן לעומת מרכזייה מקומית
מרכזיה וירטואלית בענן שונה ממרכזייה מקומית בכך שהחומרה אינה ממוקמת פיזית באתר או בבית העסק. מערכת טלפונית על בסיס ענן מתארחת מחוץ לאתר במרכז של שרת נתונים, המספק שירותי טלפון עסקיים דרך האינטרנט, ואינו דורש ציוד נוסף מבית העסק.
העובדים יכולים להמשיך להשתמש במכשירי טלפון או אוזניות בכדי לבצע שיחות, אך הם יכולים לנהל אותן גם באמצעות תוכנת שיחות המבוססת על מחשב. גם כאשר נעשה שימוש במכשיר טלפון מסורתי לביצוע השיחות, עם מרכזייה וירטואלית על בסיס ענן כל השיחות מועברות באמצעות תוכנת השרת והטלפון העסקי. בשל כך מרכזיות מסוג זה הפכו לאמינות לא פחות מהמערכות המוכרות לנו, מבחינת איכות השיחות ומבחינת האמינות.
איזו מרכזייה מתאימה לעסק שלי
היתרונות הבולטים במרכזיית ענן הם מדרגיות טובה יותר, יחד עם עלות נמוכה וגמישות רבה יותר ברמת ההתקנה והתצורה. בנוסף, מרכזייה זו מאפשרת תמיכה טכנית ייעודית ותחזוקה קלה יותר. עם זאת, מערכות מבוססות ענן מגיעות גם עם החיסרון של הסתמכות בלעדית על האינטרנט המקומי וסיכוני אבטחה גדולים יותר.
רוב העסקים ימצאו את השימוש במרכזיית ענן כיעילה, פשוטה, ומספקת. ההתקנה הפשוטה והמהירה, ללא דמי התקנה או חוזי מינימום, יחד עם שירותי מרכזייה וירטואלית בעלי פיצ'רים שונים, הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד עבור רבים.
לסיכום
מרכזייה וירטואלית היא פתרון טכנולוגי נהדר המקל על התקשורת בעסק בעזרת הטכנולוגיות השונות בה המאפשרות העברת נתונים מהירה ואיכותית. הגישה הקיימת למרכזייה הוירטואלית מתוך מערכת ייעודית מאפשרת לעסקים היברידיים רבים לנהל את העסק בצורה יעילה וטובה מהבית.
.