חיפוש

איך לשמור על הצמיד שלכם לשנים רבות

צמידים בפרט ותכשיטים בכלל הם קנייה שאנו רואים בה לטווח ארוך. ישנם צמידים שהולכים איתנו במשך שנים רבות – בזכות הערך הסנטימנטלי שלהם, ההתאמה לשאר התכשיטים ובעיקר בזכות היכולת שלנו לשמור עליהם לשנים רבות. אמנם צמידים עשויי זהב וכסף אכן עשויים להחליד או לאבד את הברק בחלוף השנים, אך לנו יש חלק גדול ויכולת לשמור עליהם חדשים כמו ביום הקנייה. במאמר הבא, ריכזנו עבורכם את כל הטיפים החשובים לשמירה על הצמיד שלכם, כך שילווה אתכם במשך שנים רבות קדימה.

 

מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשמור על הצמיד שלנו?

תרופות סבתא ושמועות הן דבר נפלא, אך בכל הנוגע לשמירה על צמידים כדאי לא להקשיב להן. ישנן שיטות מסוימות המוכרות כדי לשמור על צמידים – אך אלו דורשות היכרות שלכם עם החומרים מהם עשוי הצמיד, החיבורים ואף המלצה של יוצר הצמיד. אז מה כן כדאי לעשות? כל התשובות לפניכם.

 

אחסון נכון

קופסאות תכשיטים פתוחות הן דבר יפה, אך לא יעילות כלל כשמדובר בשמירה על התכשיטים. בעת אחסון, רצוי לשים את הצמיד (בעיקר כשמדובר בצמיד כסף) באחסון סגור, ללא חשיפה לאוויר וללחות.

 

הטריק המוכר – לא להיכנס עם הצמיד למים

אחת הדרכים היעילות לשמור על התכשיטים שלכם, במיוחד כשמדובר בצמיד זהב, היא לא להיכנס איתם למים המכילים כלור או גופרית. בעיקרון – מים כאלו יימצאו בים, בריכה, ג'קוזי או כל פלטפורמה דומה אחרת. כדי להיות בטוחים – אם יש סיכוי, פשוט הורידו את הצמיד.

 

בושם וצמיד – לא ביחד

לאור העובדה כי הצמיד נמצא בדיוק במקום שבו מתיזים את הבושם להשפעה מרבית, טיפ זה חשוב במיוחד. בבושם קיימים חומרים הפוגעים בחומרים מהם עשוי הצמיד, ואף באבני חן שונות. לכן, רצוי להתבשם טרם ענידת הצמיד או אף לא להתבשם כלל באזור.

 

לא להתעצל – להוריד את הצמיד לפני השינה

בכל הנוגע לתכשיטים בשינה יש חלוקה לשניים – אלו הישנים עם רוב התכשיטים ואלו בעלי טקס ההורדה הקבוע. במקרה זה, אלו המורידים את הצמיד לפני השינה ישמרו עליו טוב יותר – במיוחד בצמידים שצורתם עלולה להתעקם או להישבר, הורידו את הצמיד לפני השינה ושמרו עליו טוב.

 

ניקיון הצמיד בבית

ישנם טיפים שונים לניקיון צמידים בבית. למשל, ניתן לנקות תכשיטי כסף מסוימים בערבוב סודה לשתייה ומים רותחים. עם זאת, ההמלצה הגורפת היא פשוט לנקות את הצמיד עם מטלית רכה ולחה מעט. הצורף או החנות בה רכשתם את הצמיד תדע להמליץ בצורה הטובה ביותר על התחזוקה השוטפת – אז רצוי לא לעשות ניסויים בבית.

 

למה חשוב להקפיד לשמור על הצמיד?

מעבר לכך שאנו רוצים שיישאר לשנים רבות, אנו רוצים שיישאר יפה ומבריק. חלק מהחומרים משחירים עם הזמן אך את חלקם לא ניתן להשיב לקודמותם.

לעוד מידע כנסו לתוך חנות תכשיטים מעולה – תכשיטי חביב.

תכשיט מעוצב

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא