חיפוש

איך מתפתחת הפרעת אכילה אצל ילדים

להורות אין מתכון אחד. כל משפחה היא תבשיל מורכב בפני עצמה, מלאה בניואנסים והבדלים חברתיים. כמו כל תבשיל מיוחד אם נוריד ממנו את העיניים ולא נטפל באחד המרכיבים כמו שצריך הוא עלול להתקלקל, להשחים מדי ולהרוס את הטעם. הפרעת אכילה היא בעיה מחרידה ולא נעימה, להורה ובמיוחד לילדיכם. נפרט כיצד מתפתחת הפרעה זו וכיצד ניתן לטפל בה מרגע האבחון.

 

מה זה בכלל

הפרעות אכילה אצל ילדים קורות ברוב המקרים עקב תגובתיות למשהו מאוד לא נעים שקורה לו או לה למול המאכילים, שהם הדמויות המשמעותיות בשנות חייהם הראשונות. הפרעות אכילה קורות ומתחילות כיום מוקדם. דור הנוכחי מרבה לעסוק בתרבות הפנאי והאוכל תופס חלק נכבד ממנו. הפרעות אכילה אצל המבוגרים גם הן נפוצות, חזקות ובועטות. ילדים שמים לב לכך, מגיבים ומפתחים גם הם הפרעה שהיא תגובה משנית למה שהם חשים מול ההורים. קיימים 2 התבטאויות נפוצות להפרעות אכילה:

 

אנורקסיה

אנורקסיה נרבוזה היא הפרעת אכילה חמורה ומסוכנת הגורמת לאובדן משקל קיצוני.

 

בולמיה

בשמה המדעי בולימיה נרבוזה, היא מצב המאופיין בהתקפי זלילה בלתי נשלטים של כמות גדולה של מזון במסגרת זמן קצובה. סיום התקף זה יהיה אקט של התנקות, הכולל הקאות יזומות, שימוש במשלשלים, צום ופעילות גופנית.

 

איך זה מתפתח?

 

דרך האם

פעמים רבות, כאשר תינוק אוכל ואוכל ואז מיד מקיא, הולכים ובוחנים את דרכי ההתמודדות של האם. ברוב המקרים מתגלה בולמיה מצד האם, שרק כך היא מצליחה להתמודד על לחצים ועצם התנהגותה עוברת לתינוק.

 

דרך האב

לרוב זה יהיה בגלל הערות לגבי נראות, תפריט תזונה והרגלי אכילה.

 

טראומה

אירוע לא נעים שקשור למזון, כמו החנקות ממאכל מסוים או אירוע חברתי שלילי שהיה סביב מאכל מסוים יכולים להיות הטריגר.

 

סימנים נפוצים להפרעות אכילה

הפרעות אכילה כבר מזמן לא נחלתן של נשים ונערות. גם ילדים סובלים מהן, במיוחד בדור הנוכחי, שמתעסק המון בנראות וניזון במידע מההורים לגבי אוכל. ישנם מספר סימנים נפוצים לזיהוי הפרעות אכילה בקרב ילדיכם:

  • הילד מרבה להתעסק במשקל גופו – רוצה להישקל כל הזמן, שואל שאלות על קלוריות ומפגין התעניינות יתר בדיאטות.
  • הילד נמנע מאכילת ממתקים או מאכלים הנתפסים בעיניו כמשמינים.
  • הבעת חרדה סביב צריכת מזונות בעלי ערך קלורי גבוה.
  • בררנות יתר – מסרב לאכול כמעט כל מזון שמוצע לו בתפריט.
  • משקל – הילד עולה במשקל בצורה קיצונית או שבתת משקל ביחס לממוצע לגילו.

 

מה עושים?

טיפול באכילה רגשית אצל ילדים בשלב מוקדם, תסייע להם יותר מכל בביטחון העצמי שלהם. יתאפשר להם חופש בזמן שהם אוכלים והם לא יצטרכו להיות מוטרדים מכל גרם או פיסת מזון שהם אוכלים. טיפול מוקדם יסייע להם בחשוב מכל – בריאות תקינה והתפתחות מאוזנת ושלווה.

ילדים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »