חיפוש

כיצד לטפל בנכס שהושכר והשוכר לא שילם את הארנונה עליו?

לא פעם ניתן לשמוע על בעלי דירות, שנאלצים להתמודד עם שוכרים שלא עומדים בהתחייבויות שלהם. בחלק מהמקרים מדובר על שוכרים שאינם משלמים דמי שכירות, בעוד שבמקרים אחרים מדובר על שוכרים שאינם משלמים ארנונה או חשבונות מים וחשמל. מאמר זה יסייע לכם להבין מה תוכלו לעשות במקרים מסוג זה וכיצד להתמודד בצורה היעילה והנבונה ביותר עם המצב.

 

מה ניתן לעשות במידה והשוכר לא שילם את חשבונות הארנונה על הנכס?

אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם שוכרים בעייתיים, היא להגיש תביעה לפינוי מושכר בסיוע עו"ד יוני לוי. מדובר על מצבים בהם השוכרים מפרים הפרה יסודית של חוזה השכירות, כגון אי תשלום חשבונות או אי תשלום שכר דירה. כמובן שחשוב לוודא כי חוזה השכירות שלכם מכיל סעיף ייעודי, המפרט לגבי הסעיפים שהפרתם תיחשב כהפרה יסודית של החוזה. מומלץ להיעזר מראש בעורך דין שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם חוזה שכירות שמגן על האינטרסים שלכם.

חוזה מסוג זה יקל עליכם להגיש תביעה לפינוי מושכר וכמובן שמומלץ בחום להיעזר גם בשלב הזה בעורך דין מהתחום. בעלי בתים רבים עושים טעויות קריטיות, העלולות לעלות להם ביוקר בהמשך בדרך. לכן חיוני להתייעץ עם עורך דין מהתחום, על מנת להבין כיצד להתנהל במצב מסוג זה.

 

תביעה לפינוי מושכר – מה חשוב לדעת?

תביעה לפינוי מושכר נועדה לספק למשכירי הדירות דרך יעילה ומהירה לפינוי הנגס שלכם משוכרים בעייתיים. מדובר על הליך מזורז שיכול להסתיים תוך חודשיים מיום הגשת כתב התביעה. עם זאת, חשוב להדגיש כי הליך מסוג זה מתמקד אך ורק בפינוי הנכס והוא אינו נוגע כלל לפיצוי המגיע למשכירים, כתוצאה מהפסד דמי השכירות, עוגת נפש וכמובן פיצוי עבור הנזקים שנעשו בנכס.

פיצויים מסוג זה יצריכו הגשה של תביעה נפרדת. בכל מקרה, חשוב לדעת כי ההתנהלות מול השוכר הסרבן חייבת להתנהל לפי החוק, מאחר ובמידה והחלטתם להחליף את המנעולים, לפנות אותו בכוח או לזרוק את כל הציוד שלו לרחוק, ייתכן שתמצאו את עצמכם בבית המשפט, מאחר והחוק מגן על הזכויות של השוכר. לכן חשוב לפעול אך ורק במסגרת החוק ולהימנע מפעולות שעלולות לפגוע בכם.

 

שוכר שלא שילם ארנונה – מה עושים?

השלב הראשוני הוא כמובן לפנות לשוכר ולדרוש ממנו לעמוד בהתחייבויות שלו. חשוב לתעד את הפניה לשוכר וכמובן להימנע מאיומים. במידה והשוכר מתעלם מכם ואינו משלם את החובות שלו לעירייה, כדאי לפנות לעורך דין מהתחום, על מנת לשלוח אליו מכתב התרעה לפני תביעה. חשוב לא לדלג על השלב הזה, מאחר והשוכר עלול לטעון בבית המשפט כי לא ניתנה לו האפשרות להסדיר את התשלום.

לכן יש לעבוד באופן מסודר ולתעד כל התכתבות וכל מכתב שנשלח לשוכר. כמו כן, כדאי לציין כי מראש יש לוודא כי חשבון הארנונה מועבר על שם הדייר, דבר שיחסוך מכם את ההתעסקות הזאת בהמשך הדרך. במקרה זה, העירייה תצטרך להתמודד עם הדייר, מאחר וחשבון הארנונה אינו על שימכם. אך במידה והחשבון על השם שלכם, אין לכם ברירה אלא להתנהל מול הדייר ובמידת הצורך להגיש תביעה לפינוי מושכר.

 

כיצד לטפל בנכס שהושכר והשוכר לא שילם את הארנונה עליו – שורה תחתונה

אומנם לא נעים לחשוב על כך, אך כל מי שמשכיר דירה יכול למצוא את עצמו במצב הלא נעים, שבו הדייר שלו אינו משלם חשבונות או אינו עומד בתשלום שכר הדירה. במקרים אלו תצטרכו להגיש תביעה לפינוי מושכר, במטרה לפנות את הדייר מהנכס.

מס רכוש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נדלן
3 טיפים לבחירת עו"ד מקרקעין

  בכל רכישה או מכירה של נכס, צריך להיעזר בעורך דין מקרקעין שילווה אתכם בתהליך. בכל הקשור לרישום זכויות, ירושה, פתרון סכסוכים על נכסים שונים,

קרא עוד »