חיפוש

חשיבות הגנת סייבר למערכות סולאריות מסחריות

האחד בדצמבר 2020. מהדורות נפתחות בידיעה על פריצה עצומה לשרתים של חברת שירביט.

שלושים באוקטובר 2021. האקרים, איראניים לכאורה, פרצו לאתר ההיכרויות אטרף ומאיימים בהדלפת מידע אישי רגיש.

מתקפות סייבר מלוות את פסקול חיינו. כולם מודעים להן, ורצוי שגם יהיו ערוכים לקראתם.

המתקפות לא מכוונות רק לאתרים גדולים, אלא גם כנגד מערכות קטנות, למשל מערכות חשמל סולאריות מסחריות.

 

מערכת סולארית – במה מדובר?

ראשית כל, נבהיר מהי מערכת סולארית. מערכת סולארית היא מערכת להפקת חשמל ביתית המורכבת  מקולטנים. הקולטנים, כשמם כן הם – קולטים את אנרגיית השמש, והמעבדים ממירים את הקרינה לחשמל. החשמל נמכר לחברת החשמל וכן משמש לצריכה אישית. אם כן, מערכת קולטנים היא הזדמנות להכנסה פאסיבית במיטבה.

ייתכן שעבור אנשים מן השורה הטרחה שבהתקנה רבה מידי והם לא ירצו להשקיע בהתקנת המערכת. אולם עבור גופים מסחריים גדולים, וויתור על קולטנים אלו הוא בזבוז מוחלט. חברות רבות מציעות שירותי התקנה לגופים מסחריים, ובהם חברת סולאראדג' (SolarEdge).

החברה המתקינה תפרוס עשרות ואולי אף מאות קולטנים, תדאג להפיק עבור הגוף המחסרי את החוזה הטוב ביותר עם חברת חשמל והמזמין יתחיל לחסוך ולהרוויח. גופים רבים הבינו זאת, ואכן בעשורים האחרונים חברות רבות בוחרות להצטרף למהפכה הסולארית.

 

תקיפות סייבר – כיצד הן רלוונטיות?

כאמור, המערכת מורכבת מקולטנים מכניים וממעבדים אלקטרוניים. המעבדים הם, כמובן, ממוחשבים ובלעדיהם אין כל תועלת לקולטנים. המעבדים אחראים על כל הליך ההמרה והפקת החשמל מהקרינה. השבתת המעבדים שווה להשבתת החשמל עבור אותן חברות ופגיעה אנושה בתפקודן, מה שהופך אותם ליעד אטרקטיבי עבור תוקפי סייבר.

התוקפים מתחלקים, ככלל, לשתי קבוצות. הראשונה, היא קבוצת התוקפים האידיאולוגיים. מדובר בגורמים הנלחמים בגופים אליהם הם מתנגדים, ובמקרים רבים – מדינות אויב. ידוע לכולנו כי מדינת ישראל מוקפת במבקשי רעתנו, ועל אף שלעיתים אנו מנסים לשכוח מכך, יש להם ידע טכנולוגי מרשים.

אותם אויבים מנסים, ללא הפסקה, לתקוף חברות ישראליות – לעיתים בהצלחה. המלחמה עוברת מהשדה הפיזי לשדה הווירטואלי.

הזן השני של התוקפים, הוא תוקפים שודדים. האקרים אלו, פורצים לאתרים של חברות ודורשים כופר בתמורה להרפיה מהחברות. גם עבור אלו, מערכות החשמל של בתי עסק יהוו כתובת לתקיפות, שכן לחברות לא תהיה ברירה והן ייאלצו להיענות לדרישת הכופר כדי שלא להפסיד ממון רב יותר עקב נפילת החשמל.

 

הגנת סייבר – האם זה עובד?

כדי להימנע מתקיפות אלו, שלל חברות מציעות שירותי הגנה מתקיפות. חברות רבות הוקמו על ידי בוגרי יחידות צבאיות מסווגות, המתמחים בהגנה מפני הפריצות המתוחכמות ביותר. נראה, שהגנה הניתנת על ידי חברות מקצועיות ומובילות תספק הגנה מעולה מפני התקיפות ותאפשר לגופים המסחריים להמשיך להנות מהחשמל הסולארי.

 

לסיכום

ייצור חשמל דרך אנרגיה סולארית מומלץ במיוחד עבור חברו מסחריות. הוא צפוי לחסוך בהוצאות על חשמל וכן מאפשר להפיק רווחים פאסיביים ממכירת החשמל. המעבדים שבמערכות מהווים יעד אטרקטיבי לתקיפות סייבר. כנגד התקיפות, מומלץ לרכוש הגנות סייבר שיהדפו את ההאקרים התוקפים. בהצלחה!

מגן

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
פיתוח מוצר
5 שלבים בדרך לפיתוח מוצר

  בעולם המהיר של היום, ההתקדמות הטכנולוגית ממשיכה לעצב את הדרך בה אנו חיים ועובדים. מסמארטפונים ועד מכוניות חשמליות, מוצרים חדשניים צצים כל הזמן, שובים

קרא עוד »