חיפוש

5 סיבות לפנות ליועץ קרינה

לרובינו, קרינה נשמעת כמו משהו שלילי שאסור להיות בקרבתו, אך המקור לשימוש במוצרים עם קרינה הוא לא בהכרח גרוע.

הטלפון שלנו פולט קרינה, המחשב, ובעצם כל חוט שזורם בו חשמל מקרין החוצה סוג של קרינה – והרי אף אחד מאיתנו לא רואה את חייו בלי מכשירים אלה.

לכן, מה שצריך לשים לב אליו הוא כמות הקרינה ועוצמתה.

כשעוצמת הקרינה עוברת סף מסוים, יכולים להיווצר בגוף נזקים ומחלות, וכתוצאה מכך במצבים אלה כדאי להיזהר.

 

נזקי הקרינה

כאשר אנחנו נחשפים לקרינה בעוצמה חזקה למשך זמן רב, ההשפעה שלה על הגוף עצומה ומסוכנת. יש הרבה סוגי קרינה שאנו נחשפים אליהם ביומיום – קרינה סלולרית, קרינת השמש, קרינה אלקטרומגנטית, ואפילו נורת פלורסנט וגלי רדיו הם סוג של קרינה. כמובן שההשפעה של גלי רדיו אינה כמו ההשפעה של קרני השמש, אך באופן כללי ומבלי לפרט את הפיזיקה שמאחורי הדברים – חשיפה לקרינה לאורך זמן פוגעת בתאי הגוף ובתהליכים חשובים שקורים בו.

 

למה לפנות ליועץ קרינה?

נמנה כמה סיבות:

  1. בהליך של רכישת בית למגורים או בחירת אזור מגורים מסוים, נרצה לדעת מהי כמות הקרינה במקום, כיוון שבכל מקום רמת הקרינה היא שונה. אם אתם יזמים שרוצים לבנות באיזור מסוים, הליך הבדיקה חשוב פי כמה. קירבת הבניין לקווי מתח גבוה, למפעלים גדולים, לאנטנות סלולריות, לפסי רכבת או נתיבי תחבורה ראשיים – כל אלו מייצרים קרינה בכמות גבוהה וצריך לבדוק אם כדאי לבנות בקרבה אליהם.
  2. במקרה של הקמת מפעל שחומריו רגישים לקרינה או שתהליך הייצור צריך להיות נקי מקרינה, חשוב לוודא שהמקום אשר מוקם בו המפעל יהיה אזור נקי מקרינה.
  3. במקרה של בניה ירוקה, יש הרבה סטנדרטים שהקבלן צריך לעמוד בהם בנושא הקרינה, ולכן צריך עוד בתחילת התהליך לקחת יועץ שיגיד מתי ואיך לעשות את הדברים.
  4. בהליך של תמ"א 38 או התחדשות עירונית, על הקבלן להוציא אישורים ודוחות המאשרים את כמות הקרינה החדשה בבניין לאחר הבניה, ולוודא שהיא עומדת בתקן.
  5. בכל הקשור לבניית מוסדות חינוך הנושא חשוב מאוד – יועץ קרינה יוכל לספק את המידע הנכון על טיב האזור, סוג הבנייה המועדף, מהם הדגשים שצריך לשים לב אליהם ובאופן כללי מהם האפשרויות העומדות בפני העירייה או הקבלן המבצע.

 

לסיכום – איך לבחור יועץ קרינה?

לפני שאתם לוקחים את השירות, וודאו שיש המלצות על יועץ הקרינה ושברשותו רישיון ותעודות מתאימות. מומלץ לקחת כמה יועצים לייעוץ ראשוני ולראות למי מהם אתם הכי מתחברים, ומי נותן את השירות הטוב והאדיב מבניהם. אם אתם קבלנים או יזמים, יהיה לכם דרך ארוכה לעבור אתו ועדיף שזה יהיה מישהו שאתם מסתדרים אתו. לרוב ההחלטות שמתקבלות לפי הייעוץ הן גורליות ואסור לפקפק בחשיבותם, לכן חשוב שתבחרו היטב את יועץ הקרינה שלכם.

 

סמל של קרינה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »