חיפוש

שפת גוף ועמידה מול קהל

בין אם בחייכם האישיים ובין אם בחייכם המקצועיים, אתם כפי הנראה נדרשים לעמוד מול קהל. בין אם מדובר בסיטואציות יומיומיות ובין אם מדובר בחלק נכבד מהרבה מסוגי הקריירות במשק, עמידה מול קהל ושפת גוף הם חלק בלתי נפרד מחיינו. אז איך עושים זאת נכון, גם אם זה לא בא לנו בקלות ובטבעיות?

 

עמידה מול קהל – מיומנות נרכשת!

בניגוד למה שנהוג לחשוב, עמידה מול קהל היא באופן חד משמעי מיומנות נרכשת. ניסיונות חוזרים ונשנים, טעויות שמהן נלמד, פידבק מהסובבים אותנו ויישום ההערות וההארות – יובילו אותנו להיות מודעים למה שעלינו לשפר בצורת העמידה שלנו אל מול קהל וכן בשפת הגוף שלנו, וכך נוכל להפוך את הכישורים שלנו לשאת דברים בפני קהל לטובים יותר. בעוד שכריזמה, שידועה גם כ-"קסם אישי", היא מתת שלא כולנו זכינו לקבל, היכולת לעמוד מול קהל היא לגמרי כישור נרכש שניתן לשפר.

במגוון מקומות ברחבי הארץ, בניהם מכללת רטר ללימודי NLP ודמיון מודרך, תוכלו למצוא טיפים ועצות לשיפור עמידתכם אל מול קהל.

אז למה כדאי לנו להיות ערים ומודעים בפעם הבאה שנעמוד בפני קהל כלשהו?

 

ידע ובקיאות

הכלי הראשון לשיפור העמידה מול קהל הוא להיות בטוחים במה שאנחנו רוצים להגיד. אם בטרם הרצאה, ישיבת צוות, העברת שיעור וכדומה, תחזרו על התוכן שוב ושוב, תוודאו שאתם בקיאים בפרטים ומוכנים לכל שאלה והתקלה, הביטחון שלכם יוקרן כלפי חוץ. בסיס חזק שכזה יכול לייצר הופעה מרשימה.
וכמו שאומרים בעולם התיאטרון – "ההצגה חייבת להימשך" – טעיתם? פספסתם? שכחתם? הקהל לא יודע מה תכננתם להגיד מראש. זה רק בתוך המחשבות שלכם – המשיכו הלאה בביטחון ואל תתנו לטעות להוציא אתכם מאיזון.

 

ניצול המרחב ושפת גוף

עומדים על במה? עומדים בפני כיתה? תנצלו את המרחב שלכם! מתי בפעם האחרונה ראיתם אדם נטוע במקומו כאילו רגליו מחוברות לקרקע, והצלחתם להישאר מרוכזים אליו ואל התוכן שלו?
התנועה במרחב עוזרת לשמור את הקהל מרותק אליכם. כמובן שעדיף שהתנועה תרגיש טבעית, אך גם לבצע זאת באופן מלאכותי זו התחלה. כמו כן, שימוש בידיים הוא הכרחי, בעיקר אם אתם יושבים או לצד שולחן ישיבות. ידיים בכיסאים, ידיים משולבות וידיים מאחורי הגב – כולם יוצאים החוצה ומפנים מקומם לשימוש בשפת הידיים כדי לשמור על הקהל מרוכז.

שימו לב שמומלץ להימנע מתנועות שמעידות על חוסר ביטחון – סיכול רגליים, מגע חוזר ונשנה באף או בשיער, שילוב ידיים על פני הבטן או נסיגה לאחור מהקהל.

 

ווליום וקצב

בדיוק כמו במוזיקה, גם בדיבור בפני קהל יש חשיבות לעוצמת הקול שלנו ולקצב שבו אנחנו מדברים. בעוד שקצבים מהירים וקול גבוה יעידו על מסר מסוים, דיבור איטי או חלש יכולים להעיד על מסר אחר לגמרי. גם כאן, מדובר בתרגול ולאו דווקא שתצליחו לעשות זאת בטבעיות על ההתחלה, ולצד זאת, חשוב להימנע ככל האפשר ממונוטוניות וקצב אחיד מידי.

 

זכרו – עמידה מול קהל היא תרגול! לטיפים נוספים, בקרו באתר האינטרנט של המכללה.

עמידה מול קהל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קורות חיים מקצועיים
5 דרכים להתקבל להייטק

כיום כולם יודעים שמסלול הקריירה המתגמל ביותר הוא ההייטק. מדובר בתעשייה שנמצאת בחזית החדשנות והכלכלה, והיא זאת שתגדיר את איך ייראה עתידנו. עם זאת לא

קרא עוד »